counting days

Followers B2B

Thursday, April 19, 2012

Pelamin PILIHAN!!

Saya memang mengikuti trend pelamin setiap tahun. Sejak involved  dengan team yang incharge wedding kakak dan abang, saya perhatikan, trend dan tema setiap tahun memang berbeza. Makin lama, makin WOW. Orang biasa pun mampu jadi macam princess..macam artis..macam orang kenamaan walaupun BUDGET x mahal mana pun. Yang penting kreatif dan berbelanja secara berpada-pada. Ok, jum tengok antara koleksi pelamin yang saya dah short-listed. Ahaks! Focus pada kerusi yang digunakan. Hari ni, saya nak bercerita tentang kerusi pelamin dulu. Saya memang minat dengan "Chaise Lounge" chair..nampak mewah. Artis pun ramai yang guna kerusi jenis ni..macam Ayu Raudhah, Elyana, Tomok..memang cantik!


Saya paling berkenan dengan Chaise Lounge Chair design macam ni. Cantik sangat. 

Pelamin ni konsep moden. Berlatarkan putih..Chaise Lounge putih jugak..putih kan lambang kesucian. Bila digabungkan dengan warna tema majlis, pasti menarik. Warna pun boleh masuk..sesuai jer.

Yang ni. one of my favourite. Unik dan kemas. Kalau pengantin pakai baju yang sarat dengan labuci atau veil yang labuh sampai ke lantai, takkan beri masalah. Confirm menyerlah..

Yang ni simple, but nice. Untuk e-day pun ok jugak.

Kalau suka kan konsep tradisional, kerusi jenis ni sesuai la. Ada kerawang kat bahagian penyandar. Color cream dan gold. Memang tradisional habis.. Cantik jugak.

Ini pun lain dari yang lain. Sesuai untuk wedding yang berkonsepkan moden.


Haaa...ni pun i loike berkali-kali la..hehe sesuai dengan tema pilihan hati..purple :)

Kalau tengok trend kerusi pelamin yang lepas, ada yang konsep macam ekin-mawi..senang cerita jenis satu-satu la. Ada yang tinggi, ada yang rendah. Ikut kesesuaian. Kesesuaian yang saya maksudkan, mesti sesuai dengan susuk badan pengantin dan tema majlis. Jum tengok yang ni pulak!!


Kerusi jenis ni tak rendah dan tak tinggi. Sedang-sedang aje..

Ini la kerusi mawi-ekin. COLOR x sama ok..tapi design lebih kurang.


Dua pelamin yang atas ni guna kerusi yang lebih kurang sama cuma warna dan konsep pelamin berbeza.

Banyak yang dah dikongsikan. Sekarang, cuba pilih kerusi jenis mana yang sesuai dengan pelamin, pengantin dan tema. Fikir-fikirkan ye. Saya dah buat pilihan dah..:)




No comments:

Post a Comment